Türkiye'de İş Dünyası/ Yollardaki Hızını Yatırım Gücünden Alıyor

  • Ana Sayfa
  • /
  • Basında Biz
  • /
  • Türkiye'de İş Dünyası/ Yollardaki Hızını Yatırım Gücünden Alıyor
Proje Tarihleri
01.07.2024
Türkiye'de İş Dünyası/ Yollardaki Hızını Yatırım Gücünden Alıyor

YOLLARDAKİ HIZINI YATIRIM GÜCÜNDEN ALIYOR

Ülkemizde 20 yıldan fazladır hizmet sunan MNG Kargo, iş yapış süreçlerinden sektöre kazandırdıkları yeniliklere kadar birçok alanda diğer markalardan ayrışıyor. 2023 yılında lojistik devi DHL Group ailesine dahil olan ve aldıkları yatırım gücüyle daha hızlı ve güvenilir lojistik hizmeti sunmaya hazırlanan MNG Kargo’yu Şube Operasyonları ve Acenteler Genel Müdür Yardımcısı Barış Kaya ile konuştuk...

Modern ekonomilerin bel kemiğini oluşturan lojistik sektörü, küresel ticaretten istihdam ve çevresel sürdürülebilirliğe kadar kritik birçok alanda hayati rol oynar. Özellikle pandemi döneminde dijitalleşme adımlarının başladığı ve e-ticaret sektörünün iyiden iyiye yaşamımıza girmesiyle sektörde de belli başlı değişim ve dönüşümler yaşadı. Bu değişimleri ve sektörün bugünkü durumunu anlatan MNG Kargo Şube Operasyonları ve Acenteler Genel Müdür Yardımcısı Barış Kaya, aynı zamanda aldıkları büyük yatırıma ilişkin de bilgiler paylaştı...

MNG Kargo olarak 20 yıldan fazladır faaliyetlerinizi sürdürüyorsunuz… Firmanın ülkemizdeki ve globaldeki konumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

MNG Kargo olarak yirmi yıldan fazladır sektörde edindiğimiz tecrübeyle 850’den fazla şubemiz, 9’u Teknolojik Aktarma Merkezi olmak üzere toplam 29 aktarma merkezimiz, 14 bölge müdürlüğümüz, 10 binin üzerinde çalışanımız ve 4 bin 100’den fazla aracımızla müşterilerimize kapsamlı bir biçimde hizmet sunuyoruz. Türkiye’nin en köklü ve güvenilir kargo şirketlerinden biri olarak, 220’den fazla ülkede, geniş ağımızla müşterilerimize hızlı ve güvenilir hizmet ulaştırıyoruz. 

2023 yılının ekim ayında dünya lojistik devi DHL eCommerce ailesine dahil olmamız ile global ölçekte konumumuzu daha da güçlendireceğiz. Bu stratejik satın alma, MNG Kargo’nun uluslararası arenada daha geniş bir erişime ve daha güçlü bir altyapıya sahip olmasını sağlayacak. DHL’in global deneyimi ve geniş ağıyla güçlerimizi birleştirerek, müşterilerimize hem yerel hem de uluslararası düzeyde daha kapsamlı ve entegre lojistik çözümleri sunma konusundaki kapasitemizi artırıyoruz.

Yeni sistemler ve teknolojik altyapılarla operasyonel verimliliğimizi artırırken, çevre dostu ve sürdürülebilir lojistik çözümleri geliştirmeye büyük önem veriyoruz. Ayrıca müşterilerimize daha hızlı ve güvenli hizmet sunabilmek adına teslimat süreçlerimizi optimize ediyor, hizmet kalitemizi sürekli olarak iyileştiriyoruz. DHL eCommerce ile gerçekleştirdiğimiz projelerle ve yenilikçi geliştirmelerle sektörde konumumuzu daha da sağlamlaştırmayı hedefliyoruz. 

“DHL ECOMMERCE’ÜN 250 MİLYON EURO’LUK YATIRIMININ MNG KARGO’NUN KONUMUNU GÜÇLENDİREREK DAHA İYİ BİR HİZMET SUNMAMIZA İMKAN TANIYACAĞINA İNANIYORUZ. DHL İLE YAPTIĞIMIZ YATIRIMLARLA ÜÇ YIL İÇİNDE MEVCUT KAPASİTEMİZİ İKİ KATINA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ.”

“KAPASİTEMİZİ İKİ KATINA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ”

MNG Kargo kuruluşundan itibaren nasıl bir büyüme gerçekleştirdi? 

MNG Kargo olarak sektörde var olduğumuz 20 yılı aşkın süre boyunca istikrarlı bir büyüme gerçekleştirdik. Özellikle pandemi döneminde e-ticarette yaşanan hacim artışıyla birlikte hızlı bir entegrasyon sürecine girdik. E-ticaretteki büyüme hem sektörde hem de MNG Kargo’da gelişmeleri beraberinde getirdi.

DHL eCommerce çatısı altında faaliyet göstermeye başladıktan sonra DHL Group’un global bilgi ve teknoloji birikimini arkamıza alarak operasyonel kalitemizi geliştirme odaklı yenilikçi adımlar attık. DHL’den aldığımız yatırım gücüyle daha hızlı ve güvenilir hizmetler sunma, Türkiye’nin kargo sektöründe daha da iyi bir konuma yükselme hedefimize bir adım daha yaklaştık.

DHL eCommerce’ten aldığımız 250 milyon Euro değerindeki yatırımla Türkiye’nin dinamik e-ticaret pazarında hizmet kalitemizi artırmayı ana hedefimiz haline getirdik. Önümüzdeki dönemde de DHL’in desteğiyle yatırımlarımıza devam ederek üç yıl içinde kapasitemizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz. Bu süreçte mevcut lokasyonlarımızdaki hizmetlerimizi geliştirmek ve yeni lokasyonlarda hizmet vermek de planlarımız arasında. Bu sayede teslimat sayımızı artırarak operasyonel gelişim sağlamayı planlıyoruz.

E-ticaret her geçen gün büyümeye devam ediyor. Bu önü alınamaz büyümenin sektörünüz üzerindeki etkileri neler oldu? MNG Kargo bu büyüme sürecinde nasıl konumlandı ve ne tür aksiyonlar aldı?

Pandemi dönemiyle birlikte değişen tüketicilerin satın alma davranışları, kargo sektörünün e-ticaret faaliyetlerinde daha aktif bir biçimde rol üstlenmesine neden oldu. E-ticaret sektöründe meydana gelen hızlı büyüme ve online satışlardaki artış kargo sektöründe de büyük bir dönüşüm başlattı. Bu noktada e-ticaret ve kargo sektörünü birbirini besleyen iki dinamik olarak düşündüğümüzde e-ticarette yaşanan her türlü gelişme kargo sektörünü de yakından etkiliyor. E-Ticaret Bilgi Platformu tarafından geçtiğimiz günlerde açıklanan rapora göre, ülkemizde e-ticaret hacmi 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 115 artarak 1,85 trilyon TL’ye ulaşmış durumda. Bu rakamın önümüzdeki dönemde de artmaya devam edeceği tahmin ediliyor. Biz de MNG Kargo olarak stratejilerimizi ve yatırımlarımızı bu doğrultuda planlıyoruz. 
Bu büyüme sürecine de hızlıca adapte olarak sezonsallık faaliyetlerini en doğru şekilde yönetmek için önemli adımlar attık. Bugün e-ticaret gönderilerinin toplam gönderilerimizdeki payının yüzde 75-80 civarında olduğunu söylemek mümkün. Bu nedenle e-ticaretteki gelişmeler doğrudan operasyonel süreçlerimizi etkiliyor. Sipariş adetlerinin arttığı kampanya, bayram gibi dönemlerde oldukça yoğun bir süreç geçiriyoruz. Buna adapte olmak için de kapsamlı stratejilerimiz ve planlarımız bulunuyor. Sezonsallık gibi sektörel değişkenlikleri yönetmek için önceden planlamalar yaparak çeşitli stratejilere göre hareket ediyoruz. E-ticaretin yoğun olduğu dönemlerde müşterilerimize hızlı ve hasarsız teslimat sağlamak için operasyonlarımızı optimize ediyoruz.

Öte yandan DHL satın almasından sonra hızlı bir dönüşüm sürecine girdik ve bu süreçte DHL’in global bilgi birikiminden faydalanarak hizmet kalitemizi geliştirmeye devam ediyoruz. İlerleyen dönemde operasyonel kalitemizi geliştirme ve kapasite artırma yönünde yapacağımız yatırımlarla teslimat süremizi optimize etmeye devam edeceğiz. Tüm yatırımlarımızla birlikte, her gün büyüyen e-ticaret pazarında koşulsuz müşteri memnuniyeti anlayışıyla faaliyetlerimize devam edeceğiz.

Sektörün ilk teknolojik aktarma merkezine sahipsiniz… Bu merkezin avantajları hakkında neler söylersiniz? Kargo takip sistemlerinizde hangi yenilikleri sunuyorsunuz?

Teknolojik aktarma merkezleri, operasyonlarımızın verimliliğini ve hızını artırarak müşterilerimize daha kaliteli bir biçimde hizmet sunmamızı sağlıyor. Otomatik ayrıştırma ve yönlendirme sistemleri sayesinde gönderiler hızlı bir şekilde otomatik olarak tartılıyor, gidecekleri bölgelere göre ayrılıyor ve dağıtımın yapılacağı araçlara kadar el değmeden ulaşıyor. Otomasyon süreçleri teslimat sürelerini kısaltarak müşterilerimize daha hızlı hizmet sunmamıza olanak tanıyor. Bu da operasyonel performansın iyileştirilmesini sağlıyor. Kullanıcıların verdiği puanlarla belirlenen skor kartlarına göre son üç yıldır hizmet kalitesini en iyi arttıran kargo firmasıyız. 

“MNG KARGO OLARAK SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ANLAYIŞINI HER ZAMAN ÖN PLANDA TUTARAK DAHA YAŞANABİLİR BİR DÜNYA OLUŞTURMAK İÇİN ÇALIŞMAYA DEVAM EDİYORUZ.”

“TARIMSAL KALKINMAYA DESTEK OLUYORUZ”

Sürdürülebilirlik her sektörde olduğu gibi lojistik sektöründe de hayati bir öneme sahip. Bu kapsamda attığınız adımlar neler, daha yaşanabilir bir dünya için neler yapıyorsunuz?

Evet, sürdürülebilirlik sadece sektörümüz için değil tüm dünyada öne çıkan konu başlıklarından bir tanesi. MNG Kargo olarak biz de sürdürülebilirliği odak noktamıza alıyor, çalışmalarımızda toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Örneğin, kargo poşetlerimizi ve kolilerimizi yüzde 100 geri dönüşümlü malzemelerden üretiyoruz. Ayrıca yeşil teknoloji şirketi Laska iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz “Atık Lastikleri Çevre Dostu Yöntemlerle Sürdürülebilir Malzemelere Dönüştürme Projesi” kapsamında yaklaşık 50 tondan fazla karbon emisyonunun önüne geçerek çevremize katkıda bulunduk. Bu proje sayesinde atık lastikleri, katma değeri yüksek ham maddeler olarak ekonomiye kazandırdık ve fosil yakıt tüketimini azalttık. 

Ayrıca sivil toplum kuruluşları iş birliğiyle ağaçlandırma çalışmalarına destek olmaya devam ediyoruz. MNG Kargo Ormanıyla başladığımız ağaçlandırma çalışmalarına, bu sene itibarıyla ÇEKUD iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Çiftçiye Hayat Olsun projesiyle devam ediyoruz. Proje kapsamında ihtiyaç sahibi çiftçilere Antep fıstığı fidanı desteği sağlayarak tarımsal üretime destek olmayı ve sürdürülebilir tarımın teşvik edilmesini amaçlıyoruz.

Bir diğer proje olarak Elektronik Atıkların Geri Dönüşümünü Destekleme Derneği iş birliğiyle oluşturduğumuz MNG Kargo Teknoloji Sınıflarıyla eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasına destek oluyoruz.

MNG Kargo olarak, sürdürülebilirlik anlayışını her zaman ön planda tutarak daha yaşanabilir bir dünya yaratmak için çalışmaya devam ediyoruz. 

Operasyonel verimliliği artırmak adına ne tür çalışmalar yürütüyorsunuz?

MNG Kargo olarak operasyonel verimlilik en önemli başlıklarımız arasında yer alıyor. Bu kapsamda sektördeki ilk teknolojik aktarma merkezine sahip kargo şirketi olarak 9 tanesi teknolojik aktarma merkezi olmak üzere 29 aktarma merkezimiz ile saatte 86 binden fazla gönderiyi hızlı bir biçimde, el değmeden, hatasız olarak ulaştırma araçlarına yükleyerek hasarsız ve hızlı ulaşım sağlıyoruz.  
Dağıtım ve teslimat sürelerini optimize etmek için kurye bazında teslimat performansları yapıyoruz. Yine aynı şekilde gönderinin teslimatından sonra alıcı müşterilerimize gönderdiğimiz müşteri memnuniyeti sms’i ile birebir yorumlarını da alabiliyoruz. Dolayısıyla gönderiyi teslim etmesi değil nasıl teslim ettiğinin de önemini ortaya koyuyoruz.

Müşterilerimiz için de teslimat performansına göre belirli ölçümleme sistemimiz mevcut. Müşteri tavsiye skorunu ölçmek için düzenlediğimiz NPS (müşteri tavsiye skoru) anketleriyle süreci yakından takip ediyoruz.

Böylece dağıtım ağımızın verimliliğini artırmak amacıyla teslimat sürelerini optimize edecek ve müşteri memnuniyetini ön planda tutacak çözümleri hızlıca hayata geçiriyoruz. Örneğin, kampanya dönemleri öncesinde yoğunluk olabilecek bölgeleri tespit ederek hizmet ağımızı güçlendiriyor, personel ve araç planlamalarımızı zamanında yaparak operasyon kalitemizi koruyor, gelen yüksek hacmi başarı ile karşılayabiliyoruz.

Son olarak gelecek projeksiyonunuzda neler yer alıyor?

Gerçekleştirdiğimiz tüm faaliyetlerde müşteri memnuniyetini odağına alan operasyon bakış açısı benimsiyoruz. Bu kapsamda önümüzdeki dönemde de iki başlığı gündemimizde tutmaya devam edeceğiz. Bunlardan ilki verimlilik, diğeri ise kalite. Sunduğumuz hizmetlerin kalitesini ölçmek için hem iç hem de paydaşlarımızla birlikte skor kartları başta olmak üzere kişiye indirgenmiş veri yönetimi yaklaşımımızla müşteri memnuniyetini artırmayı devam ediyoruz. 
2024 yılı içerisinde hayata geçirmeyi planladığımız bir diğer projemiz ise Servis Noktası çözümlerini daha güçlü hale getirmek olacak. E-ticaretin günden güne ivme kazanması ve tüketici istek ve ihtiyaçlarının değişmesiyle birlikte müşterilerimizin gönderilerine istedikleri zaman ve istedikleri yerde ulaşabilmeleri için belirli lokasyonlarda servis noktaları konumlandıracağız. 
DHL’den aldığımız yatırım gücüyle ilerleyen dönemde operasyonel kalitemizi artırmaya yönelik birçok adım atacağız. 

E-TİCARET VE KARGO SEKTÖRÜ BİRBİRİNİ BESLEYEN İKİ SEKTÖR

E-ticaret sektöründe meydana gelen hızlı büyüme ve online satışlardaki artış kargo sektöründe de büyük bir dönüşüm başlattı. Bu noktada e-ticaret ve kargo sektörünü birbirini besleyen iki dinamik olarak düşündüğümüzde e-ticarette yaşanan her türlü gelişme kargo sektörünü de yakında etkiliyor. E-Ticaret Bilgi Platformu tarafından geçtiğimiz günlerde açıklanan rapora göre, ülkemizde e-ticaret hacmi 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 115 artarak 1,85 trilyon TL’ye ulaşmış durumda.