Sıkça Sorulan Sorular
Aşağıda sıraladığımız mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse şirketimize yasaların yüklemiş olduğu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazı ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur. 5549 Sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Kanunu: 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve bu konuna istinaden çıkartılarak 09.01.2008 tarihi ve 26571 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanan Yönetmelikte kimlik tespiti yapmak zorunda olan yükümlüler arasında kargo şirketleri de sayılmış olup göndericinin ve alıcının T.C kimlik numarası ve/veya Vergi numarası ile birlikte kimlik bilgilerinin alınması ve kaydedilmesi zorunluluğu getirilmiştir. 27255 Sayılı Resmi Gazete’ de Yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği: 11.06.2009 tarih ve 27255 sayılı Resmi Gazete ‘de yayınlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 45. Maddesi 2.bendinde gönderici kendi adres ve kimlik bilgilerini tam ve doğru olarak kargo şirketlerine bildirmek zorundadır, madde 43/12’ye göre ise kargo şirketleri gönderiyi teslim ederken alıcının kimlik bilgilerini almak ve kaydetmekle yükümlüdür. 213 Sayılı vergi Usul Kanunu: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 231. Maddesine göre FATURA tanzimi sırasında müşteri; adını soyadını, vergi dairesini, vergi numarasını ve kimliğini ibraz etmek zorundadır.29.08.2006 tarih ve 26274 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vergi Kimlik Numarası Genel Tebliği’ne göre bireyler için T.C Kimlik Numarası olarak kabul edilmiş olup, bu nedenle fatura tanziminde müşterinin T.C Kimlik Numarası da kaydedilmektedir.
SMS ile cep telefonunuza gelen OTP kodunuzu paylaşarak gönderinizi teslim alabilirsiniz. OTP kodunuzu bulamıyor veya hatırlamıyorsanız Kimlik Belgesi veya Pasaport Numaranızı paylaşmanız gerekmektedir. Personelimiz, OTP kodunuzu paylaşmanız halinde bazı durumlarda yasal mevzuat gereği kimlik belgenizi de ibraz etmenizi talep edebilir.
Gönderinizin adrese teslimini istediğiniz ve adreste alıcının bulunamadığı hallerde "İhbar Notu" bırakılarak gönderi birime şubeye geri getirilir. Bu durumda gönderinin alıcısı veya alıcının yetkili kıldığı kişi tarafından 3 iş günü içerisinde gönderinin şubeden teslim alınması gerekmektedir.
Gönderiniz birimimizden teslim alabileceğiniz şekilde "Alıcısı Haberli" veya "Telefon İhbarlı" olarak gönderilmişse, gönderinizin birimimize ulaştığı gün dahil olmak üzere 3 iş günü içerisinde gönderinin alıcısı tarafından birimimize gidilerek teslim alınması gerekmektedir. Aksi takdirde göndericinin bilgisi dahilinde gönderi, çıkış şubesine iade edilir.
Gönderiniz Gönderi Teslim Süresi sayfasında belirtilen sürelerde adrese teslim edilir.
Gönderinizin ambalajını, taşımaya elverişli ve güvenli bir biçimde hazırlamanız gerekmektedir. Birim görevlimiz ya da kuryemiz, gönderinizi kabul standartlarına göre değerlendirerek teslim alacaktır. Ambalaj ihtiyacınız için Paketleme çözümlerimiz ile farklı ebat ve amaçlarla size sunduğumuz ambalaj alternatiflerimizden de faydalanabilirsiniz.
Adresinizden alınan gönderilerde şirketimizle sözleşmeli çalışıyorsanız taşıma bedeli tarafınıza fatura edilecektir. (Adresinizden alınan bireysel gönderilerin ölçüm ve fiyatlandırma işlemleri şubelerimizde yapılabildiğinden adresinizden alınıp ödemesini sizin yapmak istediğiniz durumda gönderinizi birimlerimize getirmeniz gerekmektedir.)
Web sitemizde yer alan Ücret Hesaplama alanı üzerinden göndereceğiniz gönderiye ilişkin istenen bilgileri girerek yaklaşık ücreti hesaplayabilirsiniz.
Gönderinizin teslim türü ve birimlerimizin yapacağı kontrollerdeki ölçüm ve tartım işlemi doğrultusunda ücret farklılıkları oluşabilmektedir. Standart Fiyat Listemize ulaşmak için tıklayınız.
Yurtiçi gönderilerinde paketlerinizin en, boy, yükseklik ölçülerinin çarpımının 3000'e bölünmesi sonucunda çıkan değer Desi olarak kabul edilir. Yurtdışı gönderilerinde ise; en, boy, yükseklik ölçülerinin çarpılarak çıkan sonucun 5000'e bölünmesi gereklidir. Desi hesaplaması ile ilgili videomuza Ücret Hesaplama alanından ulaşabilirsiniz.
Hafta içi saat 09.00-17.00, Cumartesi günlerinde ise saat 09:00- 12:00 arasında birimlerimizden gönderi gönderimi gerçekleştirebilirsiniz.
En yakın birimimize uğrayabilir veya Inter by MNGkargo sayfasından detaylı bilgi alabilirsiniz.
Tek parçada 30 kg/ds’ye kadar olan gönderiler kata teslimat yapılır.Çok parçalı gönderilerde, her bir parçası 30 kg/ds’yi geçmeyecek şekilde, ATF’nin toplam kg/ds’si 50 kg/ds’ye kadar olan parçalı gönderiler “kata teslimat” yapılır. Tek parçada 30 kg/ds üzeri veya toplam 50 kg/ds’yi geçen çok parçalı gönderilerin “bina kapısında” teslimatı yapılır. Anlayışınız için teşekkür ederiz.
Taşınması yasak gönderiler için tıklayınız.
Belirli şartlarda taşınacak gönderiler için tıklayınız.
Birimlerimiz hafta içi 08:30-18:00, Cumartesi günleri ise 08:30-14:00 saatleri arası hizmet vermektedir.
Acentelik talebiniz için web sitemizin “İş Ortağımız Ol” bölümünden acente başvuru formunu doldurabilir veya acentelik başvurusunda bulunacağınız şehrin bağlı olduğu Bölge Müdürlüğümüzden konu hakkında bilgi alabilirsiniz.
Gönderinizi kuryemizden teslim aldıktan sonra kontrol edebilirsiniz. Gönderinizin dış ambalajında gözle görünür bir sorun olmadığı sürece gönderileri kapalı şekilde teslim edebiliriz.
Gönderinizi teslim eden birimimizle veya 0850 222 06 06 numaralı Whatsapp İletişim Hattımız ya da web sitemizin sağ altında bulunan Dijital Asistanımız ile iletişime geçebilirsiniz. Kontrolü sağlayarak en kısa sürede sizlere yardımcı olacağız.
Tazmin süreç detayları için tıklayınız.
MNG Kargo web sayfasında En Yakın Şube" alanına lokasyon girerek veya "konum paylaş" ile en yakın birimi görüntüleyebilirsiniz.
MNG Kargo web sitemizde yer alan Kurye Çağır alanındaki formu doldurarak, gönderinizi birimimize getirerek veya 0850 222 06 06 numaralı Whatsapp İletişim Hattımız ya da web sitemizin sağ altında bulunan Dijital Asistanımız ile iletişime geçerek talebiniz iletebilirsiniz.
•Adrese Teslim (AT): Gönderinizi adresinize teslim edeceğimiz hizmetimizdir.
•Telefon İhbarlı (Tİ): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğinize dair sizi arayarak bilgi verdiğimiz hizmetimizdir.
•Alıcı haberli (AH): Gönderinizi birimimizden teslim alabileceğiniz kargo hizmetimizdir.
•Peşin ödeme (PÖ): Gönderi ücretinin gönderici tarafından ödendiği hizmetimizdir.
•Ücret Alıcıdan (ÜA): Gönderi ücretini alıcının ödeyeceği hizmetimizdir.
Mal bedelli gönderilerinizin ödemesini kredi kartı, banka kartı ve nakit olarak yapabilirsiniz.
Özel Çekme Hakkı’dır. Özel Çekme Hakkı, eşyanın taşıma amacıyla taşıyıcıya teslim edildiği tarihteki veya taraflarca kararlaştırılan diğer bir tarihteki, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasınca belirlenen değerine göre Türk Lirasına çevrilir. SDR kuru günlük olarak Merkez Bankası tarafından belirlenmektedir. Bu kur https://www.tcmb.gov.tr/kurlar/kurlar_tr.html sitesi üzerinden kontrol edilir. SDR kuru gönderinin faturalandırıldığı tarihteki kur baz alınarak hesaplanmaktadır. (SDR Kuru*8,33*desi=ödenecek miktar.)
- Sosyal Sorumluluklar
- Hakkımızda
-
Kişisel Verilerin Korunması
- Genel Aydınlatma Metni
- Çerez Aydınlatma Metni
- KVKK Başvuru Formu
- İnternet Sitesi Aydınlatma Metni
- Elektronik Ticari İleti Kuralları ve Bilgilendirme Metni
- WhatsApp İletişim Hattı Kapsamında Yurt Dışına Aktarılan Kişisel Verilere İlişkin Açık Rıza Metni
- WhatsApp İletişim Hattı Aracılığıyla İşlenen ve Aktarılan Kişisel Verilere İlişkin Aydınlatma Metni
- MNG Kargo Chatbot Hizmeti Kapsamında İşlenen Kişisel Verilere İlişkin Aydınlatma Metni
- MNG Kargo Chatbot Hizmeti Kapsamında İşlenen Kişisel Verilere İlişkin Açık Rıza Metni
- Mng Kargo Chatbot Elektronik Ticari İleti Bilgilendirme Metni
- Bireysel Müşteriler Üyelik Süreci ve Kargo Gönderi İşlemleri Aydınlatma Metni
- Basın Odası
- İnsan Kaynakları
- Taşıma Hizmet Kuralları
- Bilgi Toplumu Hizmetleri
- Politikalarımız
- Çerez Aydınlatma Metni
- Sahtekarlık ve Dolandırıcılık Farkındalığı